InMotion V10 F Review & Ervaringen: Iets Voor Jou?

Door CHRIS DELMONTE

Als een geobsedeerde gebruiker van de elektrische eenwieler, jeukte het al een tijdje om mijn gedachten te delen over wat InMotion heeft bereikt met hun gloednieuwe V10 / V10F. Echter, als grote fan van InMotion, denken jullie misschien: “Chris, jouw mening is bevooroordeeld!” – Terecht. Je moet ook weten dat ik al meer dan 3 jaar rijder ben – lang voordat ik ooit met het merk InMotion in aanraking kwam. Dit betekent dat ik ervaring en / of rijtijd heb gehad op zowat elk belangrijke merk / model van elktrische monowheels dat er is.

Mijn smaak is in de loop der jaren enigszins geëvolueerd, maar ik ben altijd aangetrokken tot rijden als middel om door stedelijke obstakels te navigeren – en in die zin is het voor mij een echt voertuig geworden. Maar de pure vreugde ervan komt door mijn vermogen om door ruimtes te manoeuvreren op manieren die niet kunnen worden bereikt op een andere vorm van persoonlijk transport. Ik heb altijd geloofd dat de subtiliteit van verhoudingen, gewichtsverdeling en zelfbalancerende algoritmen de belangrijkste factoren zijn die van invloed zijn op de manier waarop ik elke dag de meeste voldoening krijg.

Het was ongelofelijk om te zien hoe ver elektrische eenwielers in slechts enkele jaren zijn gekomen. Maar niet elke evolutie heeft geresulteerd in totale winst, omdat het meedogenloze streven naar prestaties en bereik vaak ten koste gaat van de draagbaarheid, manoeuvreerbaarheid en algeheel comfort. Ik heb altijd gevoeld dat hoe verder we streven naar deze prestatiedoelen, des te verder we komen van enkele van de belangrijkste kerndynamieken van het rijden met een enkel wiel. Maar zo hoeft het niet te zijn!

Inmotion V10 F Rijder

Wat InMotion hier heeft gedaan, is een huwelijk van de prestatie-hongerige verlangens van de enthousiaste markt met een vormfactor die niet te veel opofferingen doet om dit te bereiken.

Het Laag Hangende Fruit

Dit zijn de specificaties waar liefhebbers van elektrische eenwielers steeds meer om vragen, omdat de ontwikkelingscycli de dingen vooruit helpen. Meer vermogen = meer veiligheid, dus maximaliseren van de hoeveelheid stress die het systeem kan hebben, is natuurlijk een groot voordeel. En InMotion hield zich hier echt niet in – dit is een motor van 2000 W die grondig is getest om die hoeveelheid energie gedurende lange periodes daadwerkelijk te ondersteunen. Dit betekent dat het daar ver bovenuit kan komen zelfs als je het zo ver kunt krijgen. Met mijn gewicht van 96 Kg, echter, kom ik niet eens in de buurt het vermogen van de V10F te gebruiken, zelfs al duw ik hem zo hard als waar ik me comfortabel bij voel. Dit is een van, zo niet het meest krachtige monowiel dat ik ooit heb getest.

En dat bereik. Ik heb persoonlijk twee verschillende afstandstests gedaan, van volledig vol tot leeg. De eerste rit was vol met grote hoogteverschillen langs de ruige kust van de Costa Blanca en de 960Wh batterij was leeg op net geen 65 Km. Op een gelijkmatiger traject haalde ik 82 Km. Met een gewicht van 96 Kg en over het algemeen niet erg conservatief, ben ik onder de indruk en denk ik dat het zeker voldoet aan de marketingclaims van 65-70 Km als maximum bereik. Gezien de slanke vorm factor, beschouw ik dit als een enorme overwinning. Zullen sommigen meer bereik willen hebben dan dit? Zeker, ja, die zullen er zijn. Op dit moment is dit een van de dingen die gepaard gaan met opofferingen en ik heb het gevoel dat de V10F een balans heeft gevonden met een enorm bereik dat 90% van de potentiële gebruikers in hun normale dagelijks leven niet nodig zullen hebben.

Wat betreft snelheid? Welnu, voor een gebruiker die meer geneigd om stedelijke trajecten te rijden in plaats van lange afstanden in open gebieden, staat deze niet hoog op mijn lijst van must-haves. Maar is een zeer belangrijke boost bovenop mijn Glide 3 welkom? Absoluut. Het is fijn om het te hebben als ik het nodig heb. 40 Km/u is te gek en veel meer dan ik nodig heb. Voor dit nog draagbare stadsvriendelijke wiel heb ik het gevoel dat ik meer dan genoeg heb en er nog genoeg over is als ik besluit om een stevige trip te gaan maken.

Koop de Inmotion V10F bij AMAZON

Je kan de Inmotion V10-F kopen met levering naar België of Nederland bij Amazon.de

NU KOPEN

Het Showbeest

Het echte verhaal hier is dat de ingenieurs van InMotion in staat waren om deze enorme verbeteringen in een vergelijkbare vormfactor als V8 te verwerken. De wieldiameter is nog steeds 16 Inch met een vergelijkbare ontwerptaal, maar fysiek is hij aardig wat groter in het algemeen. Ze moesten al die extra kracht ergens proppen, toch? Waar de meeste andere fabrikanten dit doen door dikkere, lompere machines te bouwen, heeft InMotion de ingebouwde handgreep naar de buitenkant van de machine verplaatst en hem wat hoger gemaakt. Natuurlijk nog steeds heerlijk dun.

Waarom is slank belangrijk? Nou, eerst zou ik je vragen of je ooit op een echt slanke elektrische eenwieler hebt gereden. Het meest opvallende voor mij was / is mijn geliefde maar hopeloos onder uitgeruste Solowheel Xtreme. Het enige wat deze machine ongelooflijk goed deed (misschien nog steeds het beste) was het leveren van zo’n dun stukje kracht tussen je benen. Op een natuurlijke manier staan ​​- niet met o-benen – zorgt ervoor dat je je volledig één voelt met het wiel. Je been maakt stevig contact van de enkel tot een hoger punt op je been, waardoor je een goede stabiliteit hebt als dat nodig is. Het gevoel om een dun plakje magie te berijden in plaats van met de benen open op een breed platform te staan ​​en te vechten voor de ruimte die het beest ertussen voor zich inneemt. V10F behoudt veel van dat stukje magie terwijl het op de een of andere manier gepakt is met tonnen kracht en bereik.

Dit maakt V10F niet alleen ongelooflijk leuk en bevredigend om te berijden, het geeft je ook veel meer comfort en vaardigheid op één been. Voor stadsrijders die dagelijks met obstakels en kruispunten te maken hebben, is dit een grote winst. Enkele van de meest bevredigende momenten van mijn dagelijkse rit zijn die losse momenten waarop ik me net naar het stoplicht kan rollen met een been dat klaar hangt om sierlijk tot stilstand te komen.

Pedalen: V8 versus Inmotion V10

Die pedaalhoogte is geen grapje. Nog een geweldige overname van V8. Simpel gezegd, dit geeft renners een enorm voordeel bij het manoeuvreren. Ik kan je niet vertellen hoeveel mijn rijstijl is veranderd toen ik van Xtreme naar Glide 3 veranderde, maar deze V10F gaat nog verder zoals je kunt zien. Je hoeft je geen zorgen te maken over een te zwaar gevoel, omdat de hoogte van het chassis compenseert voor de hoogte van de pedalen. In ieder geval maakt deze functie je veel zelfverzekerder als je plotseling in een moeilijke hoek terechtkomt zoals je nog nooit had durven dromen of nemen. Om maar te zwijgen over carving!

Er is al zoveel gezegd over de aankomende Ninebot Z-serie in termen van hun hogere off-road capaciteiten, maar een van de belangrijkste overwegingen in omstandigheden met ongelijke oppervlakken en onverwachte obstakels is het verschil tussen pedaal en oppervlak. Lage pedalen zullen het niet halen, ongeacht hoe breed de band is.

Over pedalen gesproken, laten we nog een keer kijken naar een directe vergelijking met V8:

Ja, de pedalen zijn rondom een ​​stuk groter. Ik weet dat ik niet de enige was die om grotere pedalen vroeg, dus dit is een welkome toevoeging. Niet dat dit monowiel enig probleem heeft met de pedaalspeling, maar ik de kans zou krijgen, zou ik de hoeken verfijnen tot een afgeronde vorm vergelijkbaar met G3. Die ruimte is gewoon niet nodig en voor het grootste deel hadden we helemaal geen bredere pedalen nodig. De extra lengte is echter zeker nuttig.

Hoewel de rubberen pedalen zeer comfortabel zitten (mijn 5+ uur durende rit kan dat bevestigen), heb ik het gevoel dat ik in de meeste rij scenarios een harde ondergrond met grip tape zou prefereren. Meestal zal ik de maximale hoeveelheid controle over zo’n krachtig wiel willen hebben. En hoewel het in Javea (Costa Blanca) niet vaak regent, weet ik dat ik me wat veiliger voel met griptape in plaats van rubber.

Dat gezegd zijnde, heb ik het gevoel dat de pedalen over het algemeen heel aardig zijn zoals ze zijn. Ik wil gewoon een optionele uitvoering hebben die ik kan veranderen voor die keren dat ik prestaties boven alles wil.

Koop de Inmotion V10F bij AMAZON

Je kan de Inmotion V10-F kopen met levering naar België of Nederland bij Amazon.de

NU KOPEN
V10F vs. G3

InMotion V10 App / Firmware / Rijmodus Aanpassingen

Voor degenen onder jullie die al lang genoeg rijden – je hebt waarschijnlijk gemerkt dat naarmate de snelheid en kracht toenamen, er een enigszins vertraagd gevoel was dat gepaard gaat met deze toename in motorvermogen en snelheid. Ik heb de neiging om het gelijk te stellen aan vastzitten in de vijfde versnelling. Toen ik voor het eerst een flinke hoeveelheid tijd besteedde aan het testen van de V10F een paar weken geleden, dacht ik meteen: “verdomd … hier is datzelfde gevoel van de V10. Ik denk dat ze daar niets aan kunnen doen.” Toegegeven, ik voelde dat er een verbetering was in vergelijking met concurrerende krachtiger wielen, maar het was nog steeds een merkbaar traag gevoel vergeleken met de G3 waar ik zo dol op ben geworden. Natuurlijk paste ik me eraan aan zoals bij elk nieuw wiel waar ik een tijd op heb gereden. Ik leerde er meer van mijn lichaamsgewicht in te steken, en al gauw voelde het aan als een minder groot probleem. Maar het voelde nog steeds een beetje stijf en niet zo speels als ik had gewild.

Met de komst van de eerste productie-eenheden, kon ik het testen op de pre-releaseversie van de nieuwe app. In plaats van verschillende vooraf ingestelde modi aan te bieden, wordt een schuifregelaar geleverd om de “Footboard Sensitivity” aan te passen – een bereik van 2048 tot 4096. De standaardinstelling is de stijfste: 4096. Het eerste wat ik deed was het naar beneden halen naar 2048. De volgende 10 minuten rijden maakten me weer een klein kind omdat ik mezelf nauwelijks kon beheersen. Het is een beetje anders in vergelijking met de zachtere modi die je eerder hebt geprobeerd. In plaats van een langzame, lineaire hoekaanpassing terwijl u leunt, geeft deze zachtere instelling de pedalen een stijve, veerachtige respons. Niet te veel stuiteren. Het is subtiel, maar volledig natuurlijk en zeer stabiel. Onnodig te zeggen dat ik een grote fan ben van 2048. Deze enkele feature verhoogde mijn opwinding over het feit dat ik binnenkort mijn eigen V10F zou hebben zowat vertienvoudigde omdat het de speelsheid die naar mijn mening ontbrak terugbracht.

Over die nieuwe app gesproken – ik moet zeggen dat het vrij goed is om je vermogen, efficiëntie (Wh / km), snelheid en temperatuur in realtime te kunnen controleren. Het geeft ons echt een gemakkelijke manier om te controleren hoe specifieke rijscenario’s invloed hebben op de kracht die voor ons beschikbaar is. Naast de livefeed die te zien is in de bovenstaande schermafbeelding, is er ook een weergave om tonnen statistieken te tonen die gemiddeld / max zijn voor je huidige rit. Dus als je voor een bepaalde uitdaging wilt gaan, is er een mooi overzicht van je prestaties en efficiëntie.

Conclusie

Als het nog niet duidelijk was, ben ik een grote fan van dit wiel. V10F is een beest van een monowiel in een prachtig pakket, en voor mij het allerbelangrijkste: het voelt gewoon geweldig om te rijden omdat er veel zorg is besteed om geen offers te brengen waar het ertoe deed. Ik heb het gevoel dat dit wiel me veel meer zelfvertrouwen geeft om op de weg te rijden, maar toch wendbaar genoeg om zich thuis te voelen op het trottoir bij tonnen voetgangers.

Als je een fan bent van de eerdere ontwikkelingen van InMotion in de wereld van elektrische monowheels, maar het moeilijk vond om weerstand te bieden aan meer bereik en snelheid – ze hebben nu je oproep beantwoord met een goed afgeronde en verfijnde machine die de hele ervaring tot werkelijkheid maakt in plaats van alleen onbewerkte specificaties.

Koop de Inmotion V10F bij AMAZON

Je kan de Inmotion V10-F kopen met levering naar België of Nederland bij Amazon.de

NU KOPEN

Leave a Comment